новина

Головна » новина   

  

 

Робота в умовах карантину учителя географії Топольнюк А.Б.



Карантин в Україні триватиме до 22 травня, тому питання, яким має відбуватися дистанційне навчання в школах є надзвичайно актуальним. Передусім, потрібно зрозуміти, що не існує єдиного сценарію організації дистанційного навчання. Підбір ресурсів, форм та методів роботи з учнями і батьками залежить від кожної конкретної школи і кожного конкретного вчителя.

    Для організації взаємодії вчителів, батьків та учнів особлива відповідальність покладається на адміністрацію шкіл. Хочеться відзначити, що саме від злагодженої роботи адмінісрації ЗЗСО та педагогічного колективу були розроблені рекомендації педагогічним працівникам стосовно вибору відкритих навчальних середовищ для спілкування, планування роботи, використання онлайн сервісів для розміщення навчальних матеріалів, організації інтерактивної взаємодії учасників освітнього процесу, забезпечення оцінювання результатів їхньої діяльності. З перших днів карантину, що є дуже важливо, організовувались педагогічні ради та різноманітні оперативні наради за допомогою  Zoom, де в ході жвавого обговорення вирішувалися всі питання.

     Такий довгий карантин — передусім, виклик для кожного вчителя. Що робити? Як робити? Як краще організувати навчальний процес? Працювати дистанційно важко. На уроці вчитель бачить, як сприймають учні матеріал, чи їм цікаво, іде одразу зворотній процес, віддача. Вчитель може одразу переорієнтуватися, зосередити увагу на тому, що учням не зрозуміло, а на дистанції це зробити неможливо. 

     З перших днів карантину для  учнів нашої школи  на сайті школи стали  розміщувати розклад занять на тиждень із темами, завданнями, посиланнями на різноманітні інтернет ресурси відповідно до теми, яка вивчається і які вони повинні самостійно опрацювати .

      Для мене, як вчителя, час карантину — це теж насичена робота. Окрім дистанційного навчання, це ще й період саморозвитку. Проходжу цілу низку вебінарів від мережевих платформ,  ресурсів та студій онлайн-освіти «На Урок», «EdEra», «Prometheus» та інших, у руслі підвищення кваліфікації.

       За цей час я пройшла  ряд онлайн курсів по організації дистанційного навчання та змогли визначитися із найзручнішим способом організації подальшого навчання. Особливо корисними для мене стали вебінари «Практичні поради щодо організації дистанційного навчання під час карантину», «Використання елементів ТВВЗ педагогіки на уроках» та «Заклади освіти в умовах епідемії» про що свідчать сертифікати.

В нашій школі все розпочалося з того, що кожен класний керівник для швидкої комунікації створив групу дистанційного навчання  в соціальній  мережі  Viber. Також була створена група вчителів школи. Тут ми спілкуємося з учнями, передаємо важливу інформацію, посилання на відео-уроки, корисні начальні сайти. До кожного уроку даю корисні  посилання на онлайн уроки та різноманітні інтернет ресурси.  Учні надсилають  виконані завдання.  

       Карантин став справжнім викликом для освітньої та інших сфер життя. Утім, мусимо працювати в тих реаліях які несе нам світ. Перш за все, варто усвідомити, що для дітей перехід на дистанційну форму навчання теж значний стрес, хоч і здається, що це все «дивні канікули». Уроки мають повністю трансформуватися, бути цікавими й конкурувати з ігровими чи медіа-розвагами на які учні можуть відволікатися на карантині. 

       Географія – цікавий предмет.  Навчаючи учнів географії я усвідомлюю, що дітей потрібно заохотити, зацікавити, особливо 6 та 7 клас, тому організовуючи навчання переглядаю багато відеоматеріалів і рекомендую дітям ті, які на мою думку є найвдалішими, щоб забезпечити розуміння навчального матеріалу.  Багато освітніх ресурсів, таких як «Всеосвіта», «На Урок» та інші, дають широкі можливості використовувати готові тестові завдання, розробляти тести й онлайн-опитування — швидко та зручно.

    У школі ми з учнями користуємось освітньою інтерактивною платформою mozaBook, і я дуже тішусь, що на час карантину вона стала відкритою й безкоштовною для домашнього користування. Там передбачена ціла низка інструментів та можливостей перетворення навчання на цікаву пригоду. 

       У нагоді часто стають і соцмережі — сторіс Instagram можна розміщувати різноманітні опитування та завдання-цікавинки для класів. Відео на YouTube допомагають візуалізувати матеріали занять. 

    Окрім того, вся потрібна інформація обов’язково з’являється на сайті школи та оновлюється. Ведеться постійний її моніторинг.

    Сьогодні я освоюю для учнів 5-7 класів у кольоровий гейміфікований

Class Dajo.

Для 8 - 10 більш функціональний Google Classroom. Використовую (спільноти у ФБ) матеріали блогів своїх колег, цікаві ресурси — захоплююсь, та не завжди використовую — всього не використаєш.  

        Не один рік використовую https://learningapps.org/  - онлайновий сервіс, який є конструктором для розробки інтерактивних вправ із різних предметних галузей. Також є можливість створення класів та реєстрації учнів за їхніми обліковими записами  для ведення класного журналу з результатами виконання вправ.

        Підготовка вчителями навчальних матеріалів, які можна використовувати в умовах дистанційного, змішаного, перевернутого навчання, є також одним із вагомих чинників для забезпечення ефективного освітнього процесу в умовах карантину.

Впевнена на сто відсотків в тому, що вчителі нашої школи зроблять усе можливе, щоб дати дітям якісні знання навіть під час дистанційного навчання.

        



18.05.2020 | Aдмін

Вернутись назад